Vergelijk alle providers
100% onafhankelijk
eenvoudig

Hoe stap ik over naar een andere provider?

Overstappen naar een andere internetprovider is kinderlijk eenvoudig

• Aanbieders hebben afspraken gemaakt over het beleiden van overstappers.
• Abonnementen voor internet, bellen of televisie zijn maandelijks opzegbaar na afloop van de eerste contractsperiode.

De nieuwe provider regelt de overstap

Providers hebben onderling afspraken gemaakt om het overstappen voor de consument te vereenvoudigen. De nieuwe provider bewaakt de opzegtermijn en zegt het oude abonnement op. Bij het overstappen van infrastructuur (dsl / kabel / glasvezel) wordt uitgegaan van een overlapperiode van minimaal een week, zodat je in ieder geval niet zonder verbinding komt te zitten. Uit een onderzoek dat onderzoekbureau Ipsos in 2015 publiceerde blijkt 91% van de overstappers (zeer) tevreden is met de overstapservice.

Stappenplan

1) Controleer je huidige contractvoorwaarden

Controleer de contractvoorwaarden van je huidige abonnement(en). Kijk naar de contractperiode, opzegtermijn en opzegvoorwaarden. Na de eerste contractsperiode (meestal 1 of 2 jaar) zijn abonnementen maandelijks opzegbaar. Bij prijsverhogingen kunnen abonnementen kosteloos worden opgezegd, ook ook indien de contractsperiode nog niet is afgelopen. Kun je boetevrij overstappen? Zeg het oude abonnement dan nog niet op.

2) Vergelijk en bestel je nieuwe abonnement via internetabonnement.nl

Kijk of je, je huidige abonnementen voor internet, bellen en televisie kunt combineren in één pakket. Dat is vaak al de eerste beparing. Verfijn het aanbod verder op de voor jou belangrijke kenmerken als snelheid van de verbinding, gratis bellen naar vaste nummers, prijs etc. Klik op het pakket dat aan je specificaties voldoet en vraag het pakket aan op de website van de provider.

De nieuwe provider zal het oude abonnement opzeggen en de gehele overstap regelen. Kinderlijk eenvoudig dus en met een overstap kun je snel veel geld besparen!

Zoek nu naar een abonnement voor internet, bellen en tv, internet en tv, internet en bellen of alleen internet.

Meer veelgestelde vragen

•  Welke contractduur moet ik nemen?
•  Heb ik recht op compensatie bij een internetstoring?
•  Waarom hebben jullie geen postcodecheck?
•  Zijn jullie echt onafhankelijk?
•  Welk pakket moet ik nemen?


36
Providers


825
Abonnementen


100%
Onafhankelijk

© 2009 - 2019 Internetabonnement.nl